måndag 13 december 2010

Nu vill jag hem.
Försöker inte längre lägga ner min själ i något utan bara klara mig igenom det tills den 22:a.
Satt till 7 i skolan med matten, tog en omväg o lämnade Rebecka på min stulna söndriga cykel som någon lämnat tillbaks o som min värdpappa nu lagat (Y) Gah lyssnar på "Himlen i min famn", har vart massa jullåtar i dag på grund av lucian, o undrar lite töntigt vem som har släckt den stjärna som speglats i mina ögon..

Nu vart det kycklingrester i tomatsås o salt salt halvljummen ris soppa, men jag vart nöjd. Martin e trevlig.
Är nog allt jag kan få ur mig ikväll.

Har insett att det inte är jätte kul att ha en gravid värdmamma me humörsvängningar som bergodalbanor, med redan innan diva maneer o som inte tål folk som säger emot eller tycker annorlunda.
Hon hade nog hoppats jag skulle vara tyst, prydlig, skötsam, underlägsen, rädd för henne o någon som finner nöje i att plocka och städa rummet varje dag, nej hon fick någon nyfiken, ärlig (ibland lite väl kanske..), som inte tänker låta sig tryckas ner, som vill ha något att säga, absolut skötsam men som någon gång i veckan glömmer att släcka ljuset i köket när jag lämnar det för att gå på toa för att sen återvända. Men HUR KAN JAG vara så olydig?? och nej jag sorterar inte alla mina papper o böcker innan jag lägger mig, klar att plugga är jag vid 12 då låter jag dem faktiskt (lägg märke till min upproriskhet) ligga kvar på skrivbordet så att jag lätt ska se vad jag ska ta med mig och göra klart något sista på morgonen.
Äsh. Ser fram emot mina föräldrar som jo har väl klagat en del på mitt rum i mina dar men av bra mycket bättre grunder än här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar